24 Ağustos Oto Kaza Komite Çalışması

ASİAD

OTO-KAZA KOMİTESİ ÇALIŞTAYI

24/08/2016

 

  • Oto-Kaza Poliçeleri İyileştirme ve Geliştirme
  • Kasko ve Trafik Tarifeleri
  • Tramer Hataları

 

OTO-KAZA POLİÇELERİ İYİLEŞTİRME VE GELİŞTİRME

  • Kasko poliçelerinde İMM teminatlarının arttırılması gerektiğini konuşmuştuk. Piyasada sınırsız İMM veren şirketler bile varken, Nisan ayındaki cevabınızda bu konuda çalışmanın devam ettiği bilgisini paylaşmıştınız. Güncel durum nedir öğrenmek isteriz.
  • Gümüş ve Altın paketlerin içindeki araçların daha üst sınıflarla revize edilmesi konusu sıklıkla karşımıza çıkıyor. Üst segment müşteriler verilen araçlardan inanılmaz memnuniyetsiz. Ak Sigorta Mercedes S350 araca karşılık ikame araç olarak AUDI A3 ve Mercedes C180 tarzı araçlar verileceği belirtiliyor.
  • Kasko poliçeleri düzenlenirken belirlenen ödeme planını sigortalı bir sonraki cari ayda değiştirmek istediği taktirde ödeme planı değiştirilemiyor. Mevcut poliçeyi iptal etmek zorunda kalıyoruz. Bu gibi durumlarda yeni poliçenin başlangıç tarihi iptal edilen poliçe ile aynı tarih olabilir mi? Şu an geriye dönük poliçe düzenlenememektedir. Ödeme değişikliği nedeni ile bile olsa işlemin yapıldığı gün poliçe tanzim tarihi olarak yürümektedir Bu gibi durumda da kasko primi değişebilmektedir. Mümkünse yeni poliçe tanzim edilirken başlangıç tarihi geriye dönük olduğunda otorizasyona düşerek, operasyon yetkilisi de yeni poliçenin notlar kısmına eski poliçenin referans bilgilerine istinaden onay verildiğini belirterek ve aynı primle poliçe oluşabilmesi için destek verebilir mi? Yeni poliçe ile eski poliçe arasında prim farkı çıkmasını sigortalılarız kabul etmemektedir. Bu nedenle iş kaybına dahi uğradımız oluyor. Çok önemli olduğunu düşündüğümüz bu sorunun acil düzeltilmesi için tekrardan gözden geçirilmesini önemle rica ediyoruz.
  • Kullanım tarzı otomobil ve kamyonet tarzı araçlarda olduğu gibi tüm kullanım tarzlarında da cam muafiyetinin kaldırılması için çalışma yapılmasını talep etmiştik. Olumsuz cevap almıştık. Yeniden değerlendirilmesini talep ediyoruz.
  • Hasarlı araçlar için kiralık araç taleplerini web üzerinden de talepte bulunmak istemiştik. Konu ile ilgili “Normal şartlarda (Poliçe Genel Şartları) İkame araç talebini sigortalıların yapması gerekmektedir. Ayrıca AGA’nın acentelere özel telefon hattı ve maili de mevcuttur. One app projesinde bu uygulama bulunmaktadır”. Bizim sormak istediğimiz müşteri yerine acentenin web üzerinden bu uygulamayı yapabilmesidir.
  • Trafik sigorta poliçeleri 2-3 sayfa olarak basım alınabiliyor. Tek sayfa olarak basım alabilmek için poliçe kağıdının arkasına Trafik Sigortası özel şartlarını matbu olarak bastırıp ön sayfasına poliçe bilgilerini yazdırabiliriz. Çalişmalar sürüyor denmişti, ne durumdayız?
  • Sigortalıların TC kimlik numaraları sisteme girildiğinde kişinin ikamet adres bilgilerinin otomatik gelmesi

konusunda çalışmalarınızın olduğu söylenmişti. Bu proje tamamlandı mı?

  • Kasko poliçelerinde fiyat çalışması yaparken ruhsat/araç sahibi ehliyeti yoksa, sürücü indirimi verilemiyordu. Verilebilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
  • Kasko poliçelerinde de “referans poliçe” otomatik olarak gelmesi gerekliliği konusunda çalışmaların devam ettiği bilgisini paylaşmıştınız. Güncel durum nedir?
  • Trafik ve kasko çapraz teklif ekranlarında hata var. Kasko yenilemesi yapılırken sistemin otomatik çalıştığı çapraz fiyatlamadaki rakam ile yeni iş/yenileme çalışılan rakamdan farklı çıkıyor. Yine aynı ekranlarda trafik yada kasko çalışırken çapraz teklife geçerken yeni bir sekme açılması daha sağlıklı olacaktır. Aksi takdirde esas çalışılan ekranı kaybediyoruz.
  • Trafik poliçelerinde taksit sayısı 4 taksit vade farksız, 6 ve 9 taksit vade farklı olarak seçeneklerin arttırılmasını talep ediyoruz. Axa’da 6 taksit vade farksız seçeneği bile var. Destek bekliyoruz.
  • Kaskoya yurtdışı teminatı eklenmesinde tek tek ülke seçmek yerine seçim Tüm Avrupa gibi kıta olarak olmalı demiştik, bu konuyla ilgili çalışma sürüyordu. Güncel durum nedir?
  • Kasko poliçelerindeki Gümüş Paket ve Altın Paket’in kaldırılarak modüler yapıya geçirilmesi konusu değerlendirilecekti, ne durumdayız?
  • Sağlık ve Hayat konusunda eğitimler verilmesine ragmen, OTO KAZA konusunda benzer eğitimler olmamaktadır. Acentelerden benzer talepler gelmektedir. Özellikle acentelere giren yeni Teknik personellerin bu tarz eğitimlere ihtiyacı vardır.
  • Anahtar kaybı için beklenirken ikame aracın verilmesi konusunun değerlendirilmesini talep ediyoruz.
  • Marka kaskolarda mini onarım olmayan durumlarda MİNİ ONARIM konusunun seçimlik olması gerektiğini düşünüyoruz. (VW kasko, Seat kasko, Nissan kasko). Müşterinin Autoking kullanım hakkı olabilmeli.

 

KASKO TRAFİK TARİFE KONULARI

  • Araç kodlarının gelmemesi konusu çok can sıkıcı. Bazen trafikte olan araç kodu kaskoda gelmiyor, bazen de tam tersi.
  • Bonus kullanımı konusunda farklı marka araçlar için bonus oranları %30’a kadar çıkabiliyor veya hiç kullanıma izin verilmiyor.
    • Yüksek bonus kullanılabilen işler için fiyat tarife değişikliği yapılması
    • Hiç bonus kullanılamayan işler için ise (tekli acenteler için) bonusun kullanılabilir hale gelmesinin sağlanması
  • Hasar koruma konusunun belirli bir bedel karşılığı eklenmesini talep ediyoruz. Bu konuda başka şirketlerden geride kalıyoruz.
  • Kasko poliçelerinde DEĞER KAYBI teminatının ek bir prim karşılığı eklenmesi hususu değerlendirilmelidir.
  • Bir acentemizden gelen soruyu aynen iletiyoruz: Sigortam Net gibi bir firmada Allianz acenteliğinin bulunmasından dolayı son derece üzgünüm. Bu firma sürekli ilave iskonto yapmak suretiyle müşterilerimizi çaldığı  yetmiyormuş gibi birde bizleri müşteri nezdinde küçük düşürüyor. Kurumsal bir firma nasıl olurda poliçe üzerinde yazan primden %5 daha ucuz fiyat verebilir. Birde utanmadan yaptıkları indirimlere gündeme göre isim takıyorlar "Bayram indirimi" demokrasi indirimi" vs gibi
     
  • Trafik ve kasko poliçelerinde son dönemde ciddi fiyat artışları var. Özellikle kamyonet grubu araçlarda (şirket adına olan araçlarda) fiyat artışları çok ciddi. Müşterilerimizin hem trafik hem de kasko police yenilemelerinde hasarsızlık kademesi yükselmesine ragmen, police bedeli enflasyonun çok çok üzerinde artışlar oluyor. Kimi zaman 2 katına çıkan poliçeler oluyor. Müşteriye bu artışı anlatmak imkansız. Yeni poliçelerde bu anlaşılabilir ancak yenilemelerde ve hasarsız müşterilerde bunun ayrı tutulması gerekir diye düşünüyoruz. Bu konuyu gerekirse SADAKAT İNDİRİMİ olarak ayarlayabiliriz.

 

TRAMER HATALARI

  • 10-2015 döneminden bugüne uygulanan yeni tescil edilen araçlara sigortalının daha önceki trafik poliçesindeki kademe oranı ne ise aynı kademe oranı referans olarak alınmaktadır. Sigortalanacak kişinin daha önce biten birden fazla trafik sigortası varsa bitmiş poliçelerin herhangi birisi referans olarak alınabilmelidir. Örneğin; Sigortalanacak kişinin daha önce vadesi sona eren iki poliçesi varsa ve bunlardan bir tanesinde hasarsızlık indirimi % 20, diğerinde % 10 ise, yeni sigortalanacak araca % 20 hasarsızlık indirimi olan poliçeyi referans olarak alınabilmelidir. Ancak Tramer tarafımıza bildirmiş olduğu referans poliçesinin haricinde başka herhangi bir poliçeyi referans olarak almaya izin vermemektedir. Bu durumda belirtmiş olduğumuz örnekten hareketle kişinin % 20 hasarsızlık indirimli poliçesi varken bu poliçeyi referans olarak atayamamaktayız. Tramer % 10 hasarsızlık indirimli poliçenin referans olarak atanması konusunda ısrar etmektedir. Bu hususun düzeltilmesi gerekmektedir. Çünkü her iki araç da aynı kişiye aittir ve kişi hangi poliçeyi referans olarak kullanmak isterse o poliçeye izin verilmelidir. Tramer ile tekrar görüşülmesini talep ederiz.
  • Tramer indirimlerinin yansıdığı müşterilerimiz oluyor. Biz bunların bilgisini alamıyoruz, müşterilerimiz arıyor. Farkında olmamamız nedeniyle zor durumda kalıyoruz. Bu bilginin acenteye geçilmesi gerekiyor.

 

 

BÖLGESEL SORUNLAR

  • En yakın yetkili servisin uzak olması durumunda çekici hizmetinin tamamen ücretsiz olması konusu, konaklama ve seyahat masraflarına alternatif olarak şehir dışındayken olan kazalar için ikame araç hizmetinin de eklenmesi konusu.

24.08.2016